Verkooppresentatie

Wanneer u voor All In Makelaars kiest krijgt u full-service concept. Dit betekent dat wij alles voor u (kunnen) regelen van A tot Z. Ook werken wij met flexibele courtage “op maat” waardoor u niet voor verrassingen komt te staan. Zo zijn er geen opstartkosten voor de verkoop van uw woning, maar vragen wij u wel vooraf budget om er voor te zorgen dat uw woning optimaal wordt gepresenteerd.

 

Dit budget is vooraf al nodig om zo alle betrokken partijen te betalen. Wij faciliteren kosteloos het gehele proces en vragen u als budget in normale gevallen € 975,-. Mocht er binnen dit budget een bedrag "overblijven" zijn, dan verrekenen wij dit met onze courtage die u pas betaald bij de notaris als uw woning juridisch wordt overgedragen. Hierbij krijgt u altijd een opgave van de gemaakte kosten inclusief kopie nota van de betrokken leverancier.

 

We starten de presentatie van uw woning met de opname waarbij we alle details noteren. U helpt daar zelf ook bij door het invullen van onze "vragenlijst", hiermee voldoet u aan uw mededelingsplicht. Verder vult u de “roerende zaken lijst” in waarbij u aangeeft wat er in uw woning achterblijft, meegaat of ter overname wordt aangeboden. Het aanvragen van een wettelijk verplicht energielabel bij verkoop van een woning kunnen wij tijdens deze stap ook voor u faciliteren; de kosten hiervoor, rond de € 300,- betaalt u rechtstreeks aan de leverancier.

 

Daarna maken wij uw woning volledig "verkoop-klaar". Dit doen wij door een meetrapport te laten opmaken met bijbehorende verkoopplattegronden; als mede de media van uw woning: fotografie, video- en verkooptekst. Zodra dit alles gereed is, normaliter binnen een week, keurt u dit eerst goed; voordat we met uw woning “de markt opgaan”.

 

Dit doen we allereerst door uw woning te plaatsen op Funda en op onze eigen website. Uniek hierbij is dat uw woning daarnaast ook een eigen "woning-website" krijgt waarop geïnteresseerden, behalve de media bij uw woning (foto’s; ook 360 graden; video en plattegronden); ook de verkooptekst, kenmerken, locatie en bijbehorende stukken te zien krijgen. Hiermee kunt u ook zelf uw woning aanbieden via uw eigen sociale mediakanalen door het plaatsen van de link met domeinnaam (adres van uw woning) hierop.

 

Na de bezichtiging en tijdens het verdere verkoopproces fungeert uw eigen woning-website ook als communicatiemiddel voor het delen van stukken tussen verkoper, koper, makelaar, aankopend makelaar en taxateur; en het digitaal ondertekenen ervan. Daarnaast bevat het een "bied-logboek" dat sinds 1 januari 2023 verplicht is voor iedere makelaar aangesloten bij een branchevereniging. Door dit bied-logboek is ons onderhandelingsproces altijd transparant en kunnen betrokkenen achteraf en anoniem, nadat de koop definitief is; de biedingen terugzien.